Het Bestuur

Het bestuur van de Stichting bestaat uit de volgende personen:

Leon Dekker Voorzitter (sinds 01-02-2015)
Elly Kenbeek Secretaris (sinds 01-04-2003)
Adrie Boere Penningmeester (sinds 12-01-2023)
Bets van Apeldoorn Lid (sinds 01-02-2015) Coördinator Rommelmarkt / Kerstmarkt 2.0
Coby van Leeuwen Lid (sinds 01-02-2015) Coördinator Oliebollenactie 

Het bestuur vergadert zes keer per jaar of zoveel meer als noodzakelijk is. Daarnaast is er regelmatig overleg met de Locatieraad of onderhouds- en/of restauratiecommissie over zaken waarvoor de Stichting wordt gevraagd financieel bij te dragen zoals (groot) onderhoud en deelrestauraties.

De bestuursleden ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden voor de Stichting. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.

Hieronder: Foto’s Kerstmarkt 2.0 anno 2022 plus Activiteiten en Financiële verantwoording

Activiteiten en Financiële verantwoording

De Stichting is door de Belastingdienst erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) onder RSIN nummer (fiscaalnummer ANBI) 804125661. Voor belastingtechnische voordelen bij schenkingen: zie pagina ‘Giften en Legaten’.

De Stichting is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer 41185411.

Doelstelling:

Fondsen te verwerven ten behoeve van de instandhouding van de Franciscuskerk te Oudewater.

Beleidsplan:

Het organiseren van activiteiten om de doelstelling te verwezenlijken.

Beloningsbeleid:

De leden van het bestuur genieten geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.

Activiteiten in 2023:

In 2023 konden gelukkig alle geplande activiteiten van de Stichting doorgaan. Vanuit en bij de Opslag aan de Hoenkoopse Buurtweg zijn wederom drie (grote) Rommelmarkten gehouden die goed zijn verlopen. In 2023 hebben verdere verbeteringen plaatsgevonden aan het interieur zoals nieuwe stellingen voor serviesgoed wat de wekelijkse verkoop op de vrij- en zaterdagen ten goede kwam.

De verkoop van de kerstbomen in december 2023 kende een nieuwe opzet. Vanuit de pastorietuin vonden tientallen kerstbomen hun uiteindelijke bestemming waarbij veelal ook meerdere oliebollen werden mee verkocht. Dit jaar was het mogelijk om per pin af te rekenen en zonodig konden de bomen ook worden thuisbezorgd.

De Kerstmarkt heeft met haar enthousiaste team kunnen voortborduren op het succes van 2022. Het ontbreken van de kerststallententoonstelling ( in 2024 weer wel verwacht !) vormde geen belemmering voor een mooi resultaat. Ook hier dank aan de tientallen vrijwilligers.

De eindejaarsverkoop van oliebollen en appelflappen op 30 december vanuit het Chalet op de Markt was opnieuw geslaagd. Al aan het begin van de middag waren de duizenden lekkernijen uitverkocht.

Het bedrag aan giften kwam grotendeels tot stand door donaties via de bank. Het sponsorteam kan terugkijken op goede uitkomsten: ook dit jaar hebben een aanzienlijk aantal sponsoren de Stichting gesteund met een (kerst-)gift. Heel veel dank daarvoor!

Financiële verantwoording 2023
Verkoop Opslag Hoenkoop       €   17.836
Verkoop kerstbomen en oliebollen       €     1.206
Kerstmarkt       €     9.665
Verkoop oliebollen oudjaar       €     1.057
Giften en sponsoring       €   18.795
Rentebaten       €     3.102
Totaal       €  51.661
Diverse kosten -/-  €    3.491
Transportkosten -/-  €   2.630
Aanschaf marktkramen -/-  €    2.100
Aanschaf AED -/-  €.   1.453
Totaal -/-  €  9.674                                                    

‘Diverse posten’ betreft o.a. de bankkosten, verzekering, kosten website, rente en ‘kantoorkosten’. ‘Transportkosten’ hebben betrekking op onze veel gebruikte bestelbus en omvatten onderhoud, motorrijtuigenbelasting en verzekering. Voor het goed functioneren van de Rommelmarkt is deze bus onmisbaar!

ANBI rapportage

In de sinds kort verplichte ANBI rapportage vindt u de Balans en de Staat van baten en lasten. Deze kunt u vinden in deze link naar het officiële ANBI formulier.