Het Bestuur

Het bestuur van de Stichting bestaat uit de volgende personen:

Leon Dekker Voorzitter (sinds 01-02-2015)
Elly Kenbeek Secretaris (sinds 01-04-2003)
Adrie Boere Penningmeester (sinds 12-01-2023)
Bets van Apeldoorn Lid (sinds 01-02-2015) Coördinator Rommelmarkt / Kerstmarkt 2.0
Coby van Leeuwen Lid (sinds 01-02-2015) Coördinator Oliebollenactie

Het bestuur vergadert zes keer per jaar of zoveel meer als noodzakelijk is. Daarnaast is er regelmatig overleg met de Locatieraad of onderhouds- en/of restauratiecommissie over zaken waarvoor de Stichting wordt gevraagd financieel bij te dragen zoals (groot) onderhoud en deelrestauraties.

De bestuursleden ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden voor de Stichting. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.

Hieronder: Foto’s Kerstmarkt 2.0 anno 2022 plus Activiteiten en Financiële verantwoording

Activiteiten en Financiële verantwoording

De Stichting is door de Belastingdienst erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) onder RSIN nummer (fiscaalnummer ANBI) 804125661. Voor belastingtechnische voordelen bij schenkingen: zie pagina ‘Giften en Legaten’.

De Stichting is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer 41185411.

Doelstelling:

Fondsen te verwerven ten behoeve van de instandhouding van de Franciscuskerk te Oudewater.

Beleidsplan:

Het organiseren van activiteiten om de doelstelling te verwezenlijken.

Beloningsbeleid:

De leden van het bestuur genieten geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.

Activiteiten in 2022:

In 2022 stak Covid-19 geen spaak in het wiel en konden vrijwel alle activiteiten van de Stichting doorgaan. Vanuit en bij de Opslag aan de Hoenkoopse Buurtweg zijn drie (kleine) Rommelmarkten gehouden die goed liepen. Nieuw was dat nu ook met pin betaald kon worden waar in toenemende mate gebruik van werd  gemaakt.

De Kerstmarkt heeft met een compleet nieuw team en met een andere opzet een geslaagde doorstart kunnen maken, daarbij wat betreft het aantal bezoekers geholpen door de grote Kerststallententoonstelling in de kerk. De nieuwe opzet is goed bevallen en voor herhaling vatbaar.

Door de sluiting van bakkerij Stijnman moest de Oliebollenactie beperkt blijven tot de verkoop van oliebollen en appelflappen op 31 december vanuit het Chalet op de Markt. Deze werden geleverd door bakkerij Treur. Hopelijk kan er eind 2023 meer wat betreft deze actie.

Het bedrag aan giften kwam grotendeels tot stand door donaties via de bank. Daarnaast hebben door de grote inzet van één van onze vrijwilligers een aanzienlijk aantal sponsoren de Stichting gesteund met een kerstgift. Heel veel dank daarvoor!

Financiële verantwoording 2022
Verkoop Opslag Hoenkoop       €   17.379
Kerstmarkt plus kerstbomen       €     9.336
Oliebollenverkoop 31 december       €        782
Giften en sponsoring       €  20.268
Totaal       €  47.765
Diverse kosten -/-  €     1.450
Transportkosten -/-  €     3.004
Totaal -/-  €    4.454

‘Diverse posten’ betreft o.a. de bankkosten, verzekering, kosten website, rente en ‘kantoorkosten’. ‘Transportkosten’ hebben betrekking op onze veel gebruikte bestelbus en omvatten onderhoud, motorrijtuigenbelasting en verzekering. Voor het goed functioneren van de Rommelmarkt is deze bus onmisbaar!

ANBI rapportage

In de sinds kort verplichte ANBI rapportage vindt u de Balans en de Staat van baten en lasten. Deze kunt u vinden in deze link naar het officiële ANBI formulier.